رپورتاژ

چگونه از ایتالیا در رشته آشپزی پذیرش بگیریم؟

چگونه از ایتالیا در رشته آشپزی پذیرش بگیریم؟

تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا
تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا

علاقمندان به تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا می‌توانند در ایتالیا از انواع برنامه‌های آشپزی در دانشگاه‌های ایتالیا بهره‌مند شوند. اکثر دوره‌های آشپزی در ایتالیا به‌صورت یکساله برگزار می‌شوند و تمرکز این دوره‌ها بر روی آشپزی ایتالیایی است. این رشته از سطح پایه شروع می‌شود و تا سطح پیشرفته ادامه دارد. بنابراین با تحصیل در این رشته در کشور ایتالیا می‌توانید مطمئن شوید که تبدیل به یک آشپز حرفه‌ای در آشپزی ایتالیایی شوید.

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا

برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • تسلط کافی به زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • حداقل سن 18 سال
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • انگیزه و علاقه کافی به آشپزی ایتالیایی
  • متقاضیان بالای 40 سال باید نامه انگیزه نیز ارسال کنند.

محتوای دروس رشته آشپزی در دانشگاه‌های ایتالیا

قبل از تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا بهتر است با محتوای دروس این رشته آشنایی کافی را داشته باشید که در ادامه با این دروس آشنا می‌شویم:

واحد 1: شروع از پایه

برنامه آشپزی ایتالیایی واحد 1 از دروس پایه شروع می‌شود: در این واحد در مورد غذاهای ایتالیایی توضیح داده می‌شود. تمرکز این واحد بر روی تسلط کافی بر روی روش‌ها و یادگیری برای تشخیص مزه واقعی غذاهای ایتالیایی است.

در حین تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا در واحد اول علاوه بر آشنایی با انواع غذاها از مکان‌های مختلف نیز بازدید خواهید کرد و با روش‌هایی آشنا خواهید شد که اساس و پایه غذاهای ایتالیایی هستند.

ترکیب کلاس‌های آشپزی تئوری و برگزاری جلسات آموزشی در همان روز، مهارت‌های مختلفی از جمله خرد کردن سبزیجات، دانش کافی در مورد مواد خام غذاها، آماده‌سازی پاستای تازه، روش پختن گوشت و ماهی را یاد خواهید گرفت. دروس این واحد شامل تاریخ آشپزی نیز می‌باشد.

دانشجویان در حین تحصیل در این رشته فرصت کافی برای مطالعه کتاب‌های مختلف آشپزی از کتابخانه دانشگاه آشپزی را نیز خواهند داشت. بنابراین دانشجویان حتی هنگام اوقات فراغت نیز می‌توانند از زمان خود لذت ببرند و تبدیل به یک آشپز حرفه‌ای شوند.

واحد دو: سطح پیشرفته

واحد دوم سطح پیشرفته شما را وارد سطح پیشرفته آشپزی ایتالیایی می‌کند. دانشجویان در این واحد تبدیل به یک آشپز واقعاً حرفه‌ای می‌شوند. واحد دوم نه تنها آموزش نظری و عملی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند، بلکه تجربه رقابتی را نیز برای آنها فراهم می‌کند.

در این واحد، دانشجویان به‌صورت رو در رو با بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین آشپزهای ایتالیایی روبه‌رو می‌شوند.

بهترین برنامه‌های آشپزی در ایتالیا

بهترین برنامه‌ها برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا عبارتند از:

موسسه ایتالیایی برای آشپزی پیشرفته

این موسسه یکی از مشهورترین موسسات آموزش آشپزی در ایتالیا است. برنامه‌های این موسسه به‌صورت دو زبانه از یک روز تا 3 ماه برگزار می‌شود. دوره‌ها و ورکشاپ‌‌های این موسسه برای تبدیل شدن به آشپز حرفه‌ای با درک عمیق آشپزخانه ایتالیایی و سبک پخت ایتالیایی طراحی شده است. این دوره‌ها توسط آشپزهای باتجربه و مورد احترام ایتالیا آموزش داده می‌شوند. برخی از رشته‌های مشهور این موسسه عبارتند از: تسلط بر آشپزی ایتالیا، آشپزی پیشرفته مدیترانه‌ای و آموزش دسر و نان‌های خاص.

دانشکده بین‌المللی غذاهای ایتالیایی

دوره‌های آشپزی این دانشکده بسیار حرفه‌ای و در آشپزخانه‌های خصوصی برگزار می‌شود. در این دوره در مورد بازار محلی روستایی برای تهیه مواد لازم ارزان و اولیه آشنا خواهید شد و با آشپزهای محلی برای تولید پنیر محلی آشنا خواهید شد.

کوردون بلو: آموزش آشپزی در ایتالیا

موسسه کوردون بلو، موسسه تازه تاسیس یافته‌ای است که در آن سرآشپزهای باتجربه در فضای آشپزی رسمی، آموزش خود را ارائه می‌کنند. این موسسه دوره‌های جداگانه‌ای را برای آماتورها و حرفه‌ای‌ها برگزار می‌کند. دوره‌های حرفه‌ای توسط آشپزهای مشهور و حرفه‌ای در طی 10 تا 12 هفته برگزار می‌شود. این موسسه مدرک کارشناسی سه ساله و مدرک کارشناسی ارشد دو ساله را در رشته آشپزی ارائه می‌کند.

آکادمی باریلا در پارما

برای تهیه پاستای سنتی ایتالیایی بهترین راه تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا است. کلاس‌های این دوره به صورت روزانه برگزار می‌شود و البته هزینه این کلاس‌ها کمی گران است. اما اگر عاشق پاستا و تبدیل شدن به یک آشپز حرفه‌ای باشید ارزشش را دارد.

دانشکده بین‌المللی مهمان‌نوازی آپیکیوس

این دانشکده در فلورانس قرار دارد و تجربه یادگیری یکپارچه‌ای را برای دانشجویان فراهم می‌کند. دوره‌های این دانشکده به‌صورت یک ساله برگزار می‌شود. می‌توانید در برنامه‌های دپارتمان آشپزی ایتالیی مانند مدیریت گردشگری و دوره مدیریت هتل ثبت‌نام کنید که به مدت 4 سال ارائه می‌شوند.

کلام آخر

تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا به معنای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه‌ای و دسترسی به یک آموزش سریع‌تر و تکامل خلاقیت در آشپزی است. طول دوره‌های آشپزی معمولاً به موسسه و یا دانشگاهی که تقاضای پذیرش خود را ارسال کرده‌اید بستگی دارد. ممکن است برخی دوره‌ها یک روز تا 3 ماه طول بکشند. دوره‌های مقطع کارشناسی در رشته آشپزی در ایتالیا معمولاً سه سال طول می‌کشد. طول دوره مقطع کارشناسی ارشد آشپزی نیز دو سال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا