آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

«رابرت مالی» را کاسبان تحریم «لو» دادند

«رابرت مالی» را کاسبان تحریم «لو» دادند

مسیح مهاجری گفت:‌ رابرت مالی مذاکراتی با بعضی افراد ایرانی داشته، به نحوی که مسایل داشت به جایی می رسید، که شاید حتی برخی از مقامات آمریکایی هم تا آن حد مطلع نبودند، اما تندروهای داخلی و کاسبان تحریم اطلاعات مربوط به مذاکرات را لو دادند، تا مذاکرات به جایی نرسد.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین با تاکید بر نقش گروه‌های فشار، در برکناری رابرت مالی، افزود: اخبار منابع داخلی و خارجی رسانه‌ای نشان می‌دهد مسایل رابرت مالی را کاسبان تحریم لو داده‌اند تا منافع‌شان تامین شود.

وی با بیان اینکه گروه فشار تلاش می‌کرد برجام سرنگیرد، در ادامه گفت: بعد از آنکه مذاکرات برجام سر گرفت، گروه فشار تلاش کرد به کمک ترامپ، صهیونیستها و ارتجاع عرب، آمریکا از برجام خارج شود. ترامپ به تنهایی بنا نداشت از برجام خارج شود بلکه درست آن است که بگوییم او را از برجام خارج کردیم. یعنی همین گروه فشار ما، آمریکا را از برجام خارج کرد.

مهاجری خاطرنشان کرد: گروه‌های فشار حتی زمانی که دولت روحانی دوباره داشت برجام را احیا می‌کرد، جلویش را گرفتند، و در دو سال اخیر هم اجازه ندادند برجام به سرانجام برسد.

وی در پاسخ به اینکه چه موضوعی در کشور اصلاح شود مابقی موارد به تبع آن اصلاح می‌شود، گفت: علاج بیماری حکمرانی ناسالم کشور ما این است که تکلیف گروه فشار یکسره شود. اگر گروه فشار تکلیفش یکسره شود، آن دولتی که بر اساس انتخابات بالا بیاید می‌تواند به درستی برنامه‌های خود را اجرا کند.

مهاجری با تاکید بر این که «ما از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی مبتلا به موضوعی به نام گروه فشار بودیم»، گفت: متاسفانه هیچکدام از دولت‌ها، اراده‌ای به خرج ندادند تا کار را یکسره بکنند تا حکومت دست همانانی باشد که طبق قانون بالا آمده، و باید حکومت بکنند. مسامحه و کوتاهی کردند. حتی آن‌هایی که با انتخابات آزاد انتخاب شدند، وقتی به حکومت رسیدند در این زمینه تلاشی نکردند. زیرا می‌دانستند گروه فشار در یک بخش از زاویه انتخاباتی و آمدن به عرصه قدرت با انتخابات مهندسی شده اقدام می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا